יוני 4, 2022

בת דור באר שבע – ביה”ס הרשמי של הלהקה


בת דור באר-שבע, בי”ס עירוני לאמנות המחול הוא ביה”ס למחול המקצועי  מן הגדולים בארץ ויחיד מסוגו  באזור הדרום.

 

המוסד הוקם בשנת 1973 ביוזמתה של הגב’ עליזה וולף ובשיתוף שלושה גורמים: עיריית באר-שבע, משרד החינוך והתרבות ואגודת בת-דור ת”א לאמנות המחול. בשנת 1995 נרשם המרכז כעמותה עצמאית.

ביה”ס ממוקם על ציר המרכזי של השכונה המחברת בין אוניברסיטת בן-גוריון, בית חולים סורוקה והמרכז הציבורי תרבותי החדש של העיר הכולל את בנין העירייה, המשכן לאמנויות הבמה, הקונסרבטוריון העירוני ותיאטרון באר-שבע.המרכז כולל שבעה סטודיו ,איזורי לובי רחבים, חדר מוסיקה, ספריה, מלתחות ומשרדים.

צוות המורים מורכב ממורים ופסנתרנים בתחומי הבלט הקלאסי, המחול המודרני, הג’אז, תולדות המחול ומוסיקה. המורים לבלט קלאסי הם מורים מוסמכים מטעם האקדמיה המלכותית לונדון R.A.D או בוגרי בתי ספר במדינות חבר העמים לשעבר. המורים למחול מודרני, בחלקם כוריאוגרפים בעצמם, מלמדים בשיטות שונות, אחת מהן היא שיטת מרתה גראהם.

בחטיבה הבוגרת מרחיבים את נושאי הלימוד. התלמידים לומדים בנוסף לבלט קלאסי ומחול עכשווי בסגנונות שונים, רפרטואר קלאסי ומודרני, ג’ז, מחול יצירתי, והיסטוריה של תולדות המחול, כ – 12 שעורים שבועיים של שעה וחצי כל שעור. כמות זו של שעורים מאפשרת הכשרה  מקצועית של רקדנים היכולים להשתלב  בלהקה  מקצועית עם סיום לימודיהם.

בית הספר למחול בת-דור באר-שבע הינו בעל מוניטין בינלאומי בזכות הכשרת דורות של רקדנים מקצועיים במשך 40 שנות פעילות. בוגרי בית הספר השתלבו בלהקות כדוגמת: הבלט המלכותי האנגלי, המטרופוליטן אופרה בניו יורק, בלט שטוטגרט גרמניה, בלט מונטה קרלו צרפת, בלט גטבורג שוודיה, הבלט הלאומי הספרדי , ובישראל להקת המחל בת-שבע, הבלט הישראלי , הלהקה הקיבוצית ובלהקת הבית – להקת המחול קמע.

 

מבנה בית הספר:

בחטיבה הצעירה לומדים ילדים מגיל 4 – 11 שנים. תכנית הלימודים בנויה בהדרגה משעורי תנועה לשעורי בלט קלאסי ומחול מודרני. בתוספת שעורי מוסיקה.

בחטיבה הבוגרת מרחיבים את נושאי הלימוד. התלמידים לומדים בנוסף לבלט קלאסי ומחול עכשווי בסגנונות שונים, רפרטואר קלאסי ומודרני, ג’ז, מחול יצירתי, והיסטוריה של תולדות המחול, כ – 12 שעורים שבועיים של שעה וחצי כל שעור. כמות זו של שעורים מאפשרת הכשרה מקצועית של רקדנים היכולים להשתלב בלקה מקצועית עם סיום לימודיהם.

אחד המאפיינים של ביה”ס הוא כי בנים הלומדים בו מחול זוכים לשעורים מיוחדים המתמחים בטכניקה האופיינית לבנים.

חזון בית הספר למחול בת-דור באר-שבע:

בת דור ב”ש רואה את תפקידה כמרכז מחול היודע לזהות את הפוטנציאל הגלום בכל תלמיד, ומסוגל לתת תשובה לכל ילד שרוצה ללמוד לרקוד.

בית הספר למחול יפעל בסטנדרטים גבוהים להוראת אמנות המחול, בסביבה חינוכית ומטפחת. אנו שואפים להוביל להעצמה ולפיתוח מצוינות בתחום המחול, בדרך של יצירתיות, התמדה ושאיפה למימוש היכולת של כל תלמיד עד לכדי קריירה מקצועית. בת דור ב”ש תהווה מרכז להפצת אומנות המחול ותהיה דומיננטית בבאר שבע בפרט ובדרום כולו ככלל.

למידע נוסף והרשמה: school@bdb7.co.il